Direct naar inhoud
terimakasih cc2

Transparantie in sinaasappelsapketen door Albert Heijn en Refresco

Gepubliceerd op:

Consumenten kunnen de route van sinaasappelsap volgen door blockchain

Sap met een bittere bijsmaak

Een jaar geleden publiceerde SOMO het paper ‘Sap met bittere bijsmaak‘ over de sinaasappelsapindustrie en de rol van de Nederlandse supermarkten. Driekwart van het sinaasappelsap in Nederlandse supermarkten heeft zijn oorsprong in Brazilië, waar arbeidsomstandigheden in de pluk vaak zijn. In het paper werden de Nederlandse supermarkten opgeroepen om de macht die ze hebben in de keten in te zetten om arbeidsomstandigheden te verbeteren.

Zie persbericht Albert Heijn(opens in new window)

Albert Heijn en hebben nu besloten om hun productieketen transparant te maken met behulp van blockchaintechnologie.

Gisela ten Kate: “Het is een goede stap vooruit op het gebied van transparantie. Een mooi voorbeeld voor andere supermarkten. We hopen dat dit ertoe leidt dat de sinaasappelplukkers en fruittelers er daadwerkelijk een stap op vooruit gaan.”

Meer informatie nodig?

Gepubliceerd op:

Related news

  • Winsten om op te eten Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Vincent Kiezebrink
  • Niet verdiend Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Margarida Silva
  • Bittere koffie Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Joseph Wilde-Ramsing

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuw onderzoek naar de macht van bedrijven.