This report will map out the major trends in mobile manufacturing in India since 2006, including a snapshot of the structure, size and value of the industry and portraits in brief of the companies currently operating in India. This will be followed by an analysis of the general policy framework that governs the industry, and finally, the paper will highlight the critical issues of concern that are emerging as the industry matures within the Indian context.
lees meer mindergerelateerde content
EU-wetgeving voor batterijen moet ook gelden voor bauxiet, koper en ijzer
Naast kobalt, grafiet, lithium en nikkel, zijn ook bauxiet, koper en ijzer belangrijke grondstoffen voor batterijen van onder meer elektrische auto’s en windmolens. Bij de winning van deze grondstoffen vinden vaak grove mensenrechtenschendingen en milieuvervuiling…
Wat kan SOMO Services voor u betekenen?
lees meerState of play and roadmap concepts: Elektronics Sector
Waarom ‘iedereen een elektrische auto’ een slecht idee is
Opmars elektrische auto pakt slecht uit voor mens en milieu
Overheden en bedrijven zien de grootschalige introductie van elektrische auto’s als essentieel onderdeel van de energietransitie. Maar de stijgende vraag naar batterijen voor deze voertuigen heeft verwoestende gevolgen voor gemeenschappen en het milieu. In het…
The battery paradox
Grote verzekeraars pakken misstanden bij winning kobalt niet aan
De negen grootste verzekeringsgroepen in Nederland (Achmea, Aegon, Allianz, ASR, CZ, Menzis, NN Group, VGZ en Vivat) zetten zich onvoldoende in om ernstige mensenrechtenschendingen in de kobaltsector te voorkomen of aan te pakken. Volgens gezaghebbende…