Tourism value chain in Porto de Galinhas, Northeast Brazil
This report examines the tourism industry in Brazil. Using the case study of Porto de Galinhas, a small village in Brazil’s Northeast, the authors analyse sustainability issues in the tourism industry and map the value chain of tourism to Brazil. The case of Porto de Galinhas is in many ways illustrative of the challenges faced by small and mid-size communities in Brazil as an effect of the rapid growth of tourism. Value chain analysis and research on the sustainability of the Brazilian tourism industry are the cornerstones of this SOMO report. The authors give recommendations on how companies, local entrepreneurs, governments and tourists can act to ensure that tourism contributes to the sustainable development of local communities in Brazil and elsewhere in the world. lees meer mindergerelateerde content
Rechtbank tikt ministerie van Financiën op de vingers in zaak katoenimport uit Xinjiang
Het ministerie van Financiën heeft niet goed genoeg gezocht naar (douane)gegevens over katoenimport uit Xinjiang. Dat concludeerde de Rechtbank van Amsterdam op 11 januari jl. naar aanleiding van een Wob-verzoek van SOMO. SOMO probeert informatie…
Wat kan SOMO Services voor u betekenen?
lees meerEuropese bedrijven zwijgen over arbeidsrechtenkwesties in leerlooierijen in Bangladesh
Leerlooierijen in Bangladesh staan bekend om hun slechte arbeidsomstandigheden. Hoewel het duidelijk is dat bedrijven als Bristol, Scapino en Wortmann (bekend van de merken Caprice en Marco Tozzi) hun leren schoenen uit Bangladesh betrekken, blijft…
Europa negeert uitbuiting, als het gaat om steenkool uit Colombia
Rechter veegt schadeclaims RWE en Uniper van tafel
De Nederlandse overheid hoeft geen schadevegoeding te betalen aan energiegiganten RWE en Uniper, oordeelde de rechtbank in Den Haag vandaag. De energiebedrijven hadden claims van respectievlijk EUR 1,4 miljard en EUR 1 miljard neergelegd bij…
Geef meer partijen toegang tot handelsinformatie van de douane
SOMO en 55 andere maatschappelijke organisaties en vakbonden schreven een open brief aan de Europese Commissie over de lopende herziening van de douanewetgeving. Zij roepen de Commissie op om ervoor te zorgen dat ook partijen…
Hoe klimaatonderhandelaars met het bedrijfsleven de klimaatfinanciering voor ontwikkelingslanden ondermijnden
COP27: goedkeuring van een “gemoderniseerd” ECT opent de deur naar alleen maar meer klimaatchaos
Luxemerken moeten de herkomst leren producten bekendmaken
Luxemerken zoals Armani, Versace, Michael Kors en Coach geven geen informatie over de herkomst van hun leren producten. Uit een analyse van SOMO blijkt dat 35 van de 44 luxemerken geen lijsten publiceren van de…