SOMO publiceert een reeks infosheets over de elektronicasector speciaal voor ethische beleggers die de strategie van engagement hanteren. Onder ethische beleggers wordt het engagement model steeds populairder: steeds vaker gaan zij een actieve dialoog met het management van ondernemingen aan. Op die manier willen ze de onderneming stimuleren de prestaties op het gebied van mensenrechten en milieu te verbeteren. SOMO wil deze doeltreffende manier van bedrijfsbeïnvloeding ondersteunen. Op basis van diverse onderzoeken van SOMO en ervaringen binnen het project makITfair, ontwikkelde SOMO infosheets waarin op toegankelijke wijze de belangrijkste sociale- en milieuproblemen uiteen worden gezet. Deze sheets bieden een handvat voor beleggers over hoe zij de dialoog met bedrijven kunnen aangaan. In deze reeks van drie infosheets worden niet alleen de grootste problemen aangekaart, maar ook oplossingrichtingen aangegeven als het gaat om de metaalwinning voor elektronica in conflictgebieden, arbeidsrechtenschendingen in lage lonen landen en de verwerking van elektronica afval. Deze reeks is tot stand gekomen met financiële ondersteuning van Stichting Doen.

lees meer minder
wilt u een donatie doen?