Direct naar inhoud

Sustainabilitea

The Dutch tea market and Corporate Social Responsibility

Geplaatst in categorie:
Publicatie
Geschreven door:
Geschreven door: J. Oldenziel
Gepubliceerd op:

The first part of the report provides an overview of the global tea market and a description of a tea value chain. In particular, the report focuses on the Dutch tea market: consumption, production and the major players on the Dutch market. The second part of the report examines labour, social, ecological and economic issues in the tea sector. Current responsible business initiatives of mayor players on the Dutch tea market are analysed on the basis of internationally agreed upon standards and operational principles. An overview is also given of the social organisations, including trade unions, active in tea producing and consuming countries.

Partners

Geplaatst in categorie:
Publicatie
Geschreven door:
Geschreven door: J. Oldenziel
Gepubliceerd op:

Related news

  • Winsten om op te eten Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Vincent Kiezebrink
  • Niet verdiend Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Margarida Silva
  • Bittere koffie Gepubliceerd op:
    Geplaatst in categorie:
    Publicatie
    Joseph Wilde-Ramsing

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuw onderzoek naar de macht van bedrijven.