SOMO en Al-Haq dienen rapport in bij VN over Duitse multinational HeidelbergCement
SOMO heeft samen met partnerorganisatie Al-Haq een rapport over HeidelbergCement ingediend bij de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, Michelle Bachelet. In een begeleidende brief vragen SOMO en Al-Haq Bachelet om de Duitse multinational op te nemen in de VN-databank van bedrijven met zakelijke activiteiten rond illegale nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden.
Kijk voor meer informatie op onze Engelstalige site, of lees de brief hieronder.
Mind the Gap
SOMO en Al-Haq werken samen in Mind the Gap(opens in new window)
, een vierjarig project dat er op gericht is schadelijke strategieën van bedrijven  aan het licht te brengen, en maatschappelijke organisaties te bekrachtigen in het opkomen voor de mensenrechten. Het rapport dat naar de VN is gestuurd komt voort uit dit project.
Meer informatie nodig?
-
Lydia de Leeuw
Strategic Litigation Lead
Partners
Download
Gerelateerde content
-
Duitse cementgigant verwikkeld in mensenrechtenschendingen in PalestinaGeplaatst in categorie:Nieuws
Lydia de LeeuwGepubliceerd op: -
Investeringsbescherming als blokkade voor klimaatactieGeplaatst in categorie:Opinie
Bart-Jaap VerbeekGepubliceerd op:
Bart-Jaap Verbeek -
Industrie expansie drijft inwoners van Moerdijk wegGeplaatst in categorie:Long read
Boris SchellekensGepubliceerd op: