Op 30 oktober neemt Ronald Gijsbertsen afscheid als managing director van SOMO. Deze functie heeft hij meer dan 17 jaar met veel verve vervuld. In deze periode heeft Ronald, samen met het SOMO-team, de organisatie laten groeien.

Foto: Frank de Ruyter

Niet alleen steeg het aantal medewerkers van 7 naar 44, ook de kennisgebieden namen toe en de maatschappelijke impact van SOMO met onderzoek naar de macht van multinationals. In de loop van de jaren deed SOMO onderzoek voor honderden organisaties, droeg bij aan vele campagnes en werd de coordinator van vijf nationale en internationale netwerken met meer dan 300 leden en partners.

Ronald Gijsbertsen: “Werken bij SOMO was enerverend en heeft me veel voldoening gegeven. De impact die een onderzoeksorganisatie kan hebben door het aan de kaart stellen van misstanden en het adresseren van corporate power was zeer motiverend. Het werken met zoveel toegewijde mensen, heeft mij al die jaren geïnspireerd.”

Alle betrokkenen bij SOMO zijn dankbaar voor het werk dat Ronald heeft gedaan. We gaan hem erg missen. Met zijn managementstijl, zijn visie op organisatieontwikkeling en zijn vermogen om netwerken te bouwen, heeft hij een stevig fundament voor SOMO gelegd waarop we de komende periode kunnen voortbouwen.