Foto:Frank de Ruiter

Ben jij een een idealistische communicatie-expert en weet jij hoe je met onderzoek impact kunt realiseren? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Over ons

SOMO onderzoekt hoe multinationale bedrijven opereren en analyseert hun werkelijke impact. Onafhankelijk, feitelijk, kritisch en met een duidelijk doel: een eerlijke en duurzame wereld. We werken samen met honderden organisaties en zorgen ervoor dat de informatie daar terechtkomt waar die het verschil kan maken. In fabrieken of bestuurskamers, in sloppenwijken of rechtszalen, bij maatschappelijke organisaties, media of bij politici.

Over de functie

Je maakt deel uit van het communicatieteam van SOMO, bestaande uit een coördinator, twee communicatie-experts en een webcoördinator. Daarnaast werk je intensief samen met verschillende programmateams van SOMO.

Het zwaartepunt van je functie ligt bij het vergroten van de impact van het werk van de programmateams door het ontwikkelen en inzetten van communicatiestrategieën- en middelen.

  • Je bent verantwoordelijk voor het publicatieproces van SOMO’s onderzoeken in verschillende vormen (van rapporten tot longreads en animaties) in de media en andere (online) kanalen.
  • Je beheert en ontwikkelt de sociale mediakanalen van SOMO. Door je kennis van het Nederlandse en internationale medialandschap en het ontwikkelen en gebruik van social media draag je bij aan de audience-opbouw van SOMO.
  • Door middel van storytelling en het publiceren van behaalde resultaten draag je bij aan de heldere profilering van SOMO.

Wie zoeken we?

  • Je bent een allround communicatieprofessional op HBO- of WO-niveau, bij voorkeur met een journalistieke achtergrond en met minimaal drie jaar relevante werkervaring;
  • Je bent in staat communicatiestrategieën voor onderzoeksprogramma’s te ontwikkelen;
  • Je hebt een soepele en scherpe manier van schrijven, zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • Je weet hoe je zowel publiekscampagnes als lobbytrajecten kunt ondersteunen met communicatiemiddelen;
  • Je bent een nieuwsjunkie met kennis van het Nederlandse en internationale medialandschap en je bent in staat snel de relatie te leggen tussen de actualiteit en het werk van SOMO;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het onderhouden en ontwikkelen van sociale mediakanalen;
  • Je bent pro-actief, flexibel en resultaatgericht.

Wat bieden we?

Je krijgt een jaarcontract voor 0,8 fte (4 dagen per week) met de mogelijkheid tot contractverlenging. Je salaris ligt tussen € 3.194 en € 4.553 bruto per maand op fulltime basis (40 uur), afhankelijk van je relevante werkervaring. Je krijgt een uitdagende baan in een omvangrijk (inter)nationaal netwerk en werkt samen met betrokken, kritische en gedreven collega’s in een informele werksfeer met veel ruimte voor eigen initiatief.

Interesse?

Sollicitaties kun je per e-mail richten aan Meike Skolnik, Coördinator Communicatie via jobs@somo.nl. Graag zien we naast je Engelse brief en CV, ook een link naar een door jou geschreven Engelse en/of Nederlandse tekst. Reacties vóór maandag 18 november 2019.

De eerste ronde gesprekken is op 26 en 28 november.

SOMO gelooft in de kracht en noodzaak van een diverse en inclusieve organisatie. We streven daarom naar meer diversiteit en een betere vertegenwoordiging van mensen met verschillende achtergronden. Vertel ons dus graag wie je bent en hoe je kunt bijdragen aan deze diversiteit.